BMW Z4 M Coupe

Litera „M” widniejąca na karoserii samochodów marki BMW to większe hamulce, lepsze osiągnięcia, dobrze wyglądające spojlery i, co nie jest zastąpione, frajda z jazdy na najwyższym poziomie. Niedawno zaprezentowane BMW Z4 M Coupé wcale nie jest w niczym gorsze…

Ta wersja coupé powstała na bazie znanego roadstera. Jak przyznaje samo BMW jest to coś w rodzaju kieszonkowego GT, które łączy w sobie cechy estetycznej agresji cabrio, z pożytecznością trzydrzwiowego nadwozia.

Mogło by się wydawać, że dostęp do bagażnika jest ograniczony przez stromo opadającą linię dachu, ale dzięki wydatnej tylnej klapie dostęp do bagaży nie stanowi problemu. BMW nie odważyło się na ponowne eksperymentowanie, jak było to w przypadku poprzednika tej Z4, którego nazwano combi-coupé. Może i było ono praktyczne, ale nie przekonało dużej ilości kupujących, co odbiło się na marnej sprzedaży.

Pod maską tego samochodu znajdziemy sześć cylindrów. Silnik z pojemnością 3,2 litra pracuje wyjątkowo płynnie, co też słychać basowym pomrukiem. Co ciekawe czerwone pole obrotomierza zaczyna się dopiero przy 8000 obr./min, co prowokuje do mocniejszego dociśnięcia gazu.

Powyżej 5000 obr./min zaczyna się konkretna jazda. Prędkość wbija w fotel, słychać ryk silnika, a najdłuższe ciężarówki wyprzedza się w mgnieniu oka. Jednak przy prędkości 250 km/h jest koniec. Włącza się interwencja ogranicznika prędkości. Jednak jest i na to sposób. Można zwiększyć prędkość nawet do 300 km/h.

Kręte drogi sprawiają, że dostrzegamy kunszt bawarskich inżynierów. Wzmocniona karoseria pochłonęła wiele godzin pracy, uzyskując jeden z najlepszych wskaźników wytrzymałościowych w historii motoryzacji. Sam dach dodał aucie jedynie 10 kilogramów więcej.

Cena takiego cacka to dumne 58.000 euro. Z4 Coupe posiada mechanizm różnicowy Variable M, który w skrajnym przypadku może zostać zblokowany w 100%, by do minimum ograniczyć buksowanie kół przy starcie oraz w ciasnym zakręcie. Opony 225/45 ZR18 z przodu oraz 255/40 ZR18 z tyłu nie zapewniają jednak nieograniczonej przyczepności.

System kontroli toru jazdy DSC wykrywa poślizg któregokolwiek z kół, który wystarcza aby okiełznać cały pojazd. Dla odważnych zostaje odbicie kierownicy i skuteczność wielkich tarcz hamulcowych, dzięki którym droga hamowania przy 100 km/h to jedyne 33 metry!

M coupé to bez wątpienia samochód luksusowy dzięki wyposażeniu z najwyższej półki. Elektronika wspomaga ruszanie pod górę bez asekuracji hamulca ręcznego, zaś hamulce są automatycznie osuszane podczas deszczu. System „Soft Stop” pozwala zatrzymać samochód bez najdrobniejszego szarpnięcia, poprzez minimalną redukcję ciśnienia płynu hamulcowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.


Copyright © MAXBmw.pl - Blog, Portal Ciekawych Rzeczy.