BMW startuje z drugą generacją X1 i to już w 2016 roku. Dostępna będzie także hybrydowa wersja plug-in, z większym rozstawem osi i sportową odmianą M35i
Ten samochód nie jest może jakoś zbytnio ładny i ponadto jest drogi, ale po tym, jak zapanowała moda na małe, kobiece SUV-y, nawet dobrze się sprzedawał. Jak wiadomo, moda z biegiem lat się zmienia, i o tym wiedzą też inżynierowie BMW. Następca tego modelu ma być ładniejszy, przestronniejszy i oszczędniejszy, ale na pewno nie tańszy.
Klient liczy sobie duży wybór, więc ma pojawić się szeroka gama modelu X1 jako xDrive (napęd 4×4) i sDrive (napęd na przód). Ponadto X1 w wersji z krótkim i długim rozstawem osi oraz X1 jako hybryda plug-in. Nie zabraknie również X1 w odmianie M Performance.
Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to nowe X1 będzie mocno spokrewnione z następcą Mini Countryman. W nowym X1 firma chce umieścić silniki 3-cylindrowe, 4-cylindrowe i nowe, 6-cylindrowe. Wszystkie natomiast otrzymają doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.
Łączna pojemność, jaka przypadnie na jeden cylinder ma wynieść 500cm3, czym BMW wznosi się na kolejny stopień Efficient Dynamics. Topowe silniki z trzema cylindrami zastąpią słabsze 4-cylindrówki, a te ostatnie, w mocnym wydaniu, wyprą niektóre jednostki 6-cylindrowe.
Nowości będą wprowadzane następująco w marcu, lipcu, listopadzie.