Laserowa technologia oraz lampy OLED w lampach aut marki BMW.
Na targach CES 2015 w Las Vegas BMW zademonstrowało model M4 z przednimi światłami wykonanymi w technologii laserowej oraz tylnymi lampami w znanej głównie z telewizorów technologii OLED. Tym samym pokazano jak zaawansowana technologia może zrewolucjonizować system oświetlenia samochodowego.
Jednocześnie BMW okazało się zwycięzcą wyścigu z Audi o dostarczanie pierwszego samochodu produkcyjnego z reflektorami laserowymi. Reflektory te oferują ogromny zasięg wiązki światła, nawet do 600 metrów i są wspomagane anty-oślepiającym asystentem świateł drogowych, który automatycznie zmienia światło aby nie oślepiać innych uczestników ruchu drogowego.
Światło lasera, które odbija się od specjalnych filtry, nie szkodzi pieszym, a ponadto diody laserowe wykorzystują ułamek energii elektrycznej nowoczesnych reflektorów. Specjalna kamera w samochodzie jest w stanie zidentyfikować potencjalne zagrożenia, jakie powstanie na drodze, takie jak jeleń lub pieszy, a dodatkowe reflektory rzucają promień światła na to miejsce, ostrzegając kierowcę o zagrożeniu. BMW ma również przygotowane tylne lampy w technologii OLED (organiczna dioda emitująca światło).
Tylne światła w technologii OLED mają jedynie 1,4 mm grubości. W przeciwieństwie do świateł laserowych potrzebne są w tej dziedzinie dodatkowe badania i eksperymenty, ale daje ogromne możliwości producentom samochodów jeśli chodzi o design i funkcjonalności.